2009. június 18., csütörtök

Baktérium a kézen.

A kutatók megállapították, hogy az emberek több baktériumot hordoznak a kezükön, mint ahogy azt előtte feltételezték. A nők kezén többféle baktérium található, ami azzal hozható összefüggésbe, hogy a férfiaknak általában savasabb a bőre. A nőknél több baktérium él a bőr felszíne alatt, olyan helyen, ahonnan kézmosással nem távolíthatók el. Az emberi testen található baktériumok nagy többsége nem káros, sőt valamelyik hasznos is. Egy átlagos kézen 150 baktériumfaj él. Egy embernél a jobb és bal kezén is, csak a baktériumok 17 százaléka közös. Utóbbi esetében magyarázat lehet a jobb - és balkezesség, milyen zsíros, savas a bőr, illetve milyen felületek azok, amelyekhez a személy hozzáért. Kézmosással nem lehet minden baktériumot elpusztítani, illetve a baktériumok elég hamar visszatérnek a kézmosás után.
Bár lehet kapni olyan higiénés kéztisztító és fertőtlenítő koncentrátumot (inno-sept) amely baktérium, gomba és vírusölő (baktericid /MRSA/ - fungicid - virucid) hatással bír, azonkívül Polio, Hepatitis A, B, C és HIV vírus ellen is hatékony, de ezt természetesen nem használja az ember a hétköznapi élete során állandó kézmosásra - nem is szabad - és a kéz fertőtlenítésére. Bár véleményem szerint azért jó, ha van otthon, ki tudja mikor van rá szüksége valakinek.
Amúgy én a múltkor használtam. Egy ismerős kutyája elkóborolt és pár utcával arrébb megtaláltam. Nos a kutya belefeküdt valami dögbe. Én meg betettem az autóba, gondoltam hazaviszem. Jó élmény volt. Na ekkor került elő ez a szer, jó alaposan áttakarítottam vele az autó műanyag részeit, ahol hozzáért a kutya a belső elemekhez.

Fontos tényező, hogy a kézmosás után mivel szárítjuk meg a kezünket.
Az elektromos kézszárítók használata után több mint 200 % - nő meg a baktériumok száma a kezünkön.
A hőlégbefúvásos elv alapján működő kézszárítók alkalmazásakor a tenyéren 15 %-kal, az ujjak között pedig 42%-kal nőtt meg átlagosan a baktériumok száma.
A nagy hátránya az, hogy ezekből a készülékekből kb. 250 km / óra sebességgel áramlik ki a forró levegő. Így a kézen lévő baktériumok 2 méterre is elrepülhetnek, így átterjedhet más felületekre is.Viszont, ha a papírkéztörlőt használjuk a kéz megszárítására, akkor ennek használatával a kezeinken a baktériumok száma átlagosan 70%-kal csökken.